Általános Szerződési Feltételek

A jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban: ÁSZF) mindenkor hatályos szövegverziója
nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül közzétételre (nem minősül írásban foglalt szerződésnek).


A jelen ÁSZF kizárólag magyar nyelven érhető el és a Szolgáltató weboldalán (minik.hu) és
annak aldomainjein körülírt és létrejött kereskedelmi jogügyletekre terjed ki. Az ÁSZF korlátozás
nélkül hozzáférhető és megismerhető az alábbi linken: LINK

1. Általános adatok


A szolgáltató neve: Lengyel Balázs Egyéni Vállalkozó
Székhelye (és egyben a panaszügyintézés helye): 3213 Atkár, Dózsa György út 39.
Adószáma: 67310980-1-30
Nyilvántartási száma: 50036857
Vezető tisztségviselője, törvényes képviselője: Lengyel Balázs

Szolgáltató elérhetőségei:
Elektronikus levelezési cím: [email protected]
Weboldal címe: minik.hu
A weboldal adatvédelmi szabályai, az adatkezelési és adatvédelmi tájékoztató letölthető és
megismerhető innen, kérjük figyelmesen tanulmányozza át: LINK

Fizetési számlákat vezető pénzintézetek és a Szolgáltató pénzforgalmi számláinak száma:
Raiffeisen Hungary Zrt.
12032006-01341497-00100006


Telefonszáma: +36 30 293 0386

A tárhely-szolgáltató neve, címe, e-mail címe:

BlazeArts Kft.
Székhelye: H-6090 Kunszentmiklós, Damjanich u. 36. 1/8.
Cégjegyzékszám: 03-09-109150
Elektronikus levelezési cím: [email protected]
Levelezési cím: 6090 Kunszentmiklós, Damjanich utca 36. 1. em. 8.
Ügyfélszolgálati cím: 6090 Kunszentmiklós, Damjanich utca 36. 1. em. 8.
Adószám: 12539833-2-03
Hivatalos weboldala: www.forpsi.hu


Engedélyek, tanúsítványok:
479102 Csomagküldő kiskereskedelem


A Szolgáltató ügyfélszolgálatának elérhetőségei
A telefonos ügyfélszolgálat a +36 30 293 0386-os telefonszámon munkanapokon 8:00-16:00 között
érhető el. Írásban az [email protected] e-mail címen, postai úton a 3213 Atkár, Dózsa György út 39.
alatt vagy a Szolgáltató mindenkori székhelyén.
A Szolgáltató az alábbi témákban érhető el vevői észrevételek fogadása, reklamációk kezelése,
információ szolgáltatása körében:
a. minik.hu webáruház működése, regisztráció, webáruházi rendelések
státusza, kedvezményrendszer, kuponok, árak
b. Termékinformáció
c. Akciók
d. Általános minik.hu weboldallal, tevékenységgel kapcsolatos kérdések és ajánlatok


2. Általános rendelkezések

a. Felhasználó, amennyiben belép a Szolgáltató által üzemeltetett weboldalra, vagy annak
tartalmát bármilyen módon olvassa – akkor is, ha nem regisztrált felhasználója a weboldalnak, a
Szabályzatban foglaltakat magára nézve kötelezőnek ismeri el. Amennyiben a Felhasználó nem
fogadja el a feltételeket, nem jogosult a weboldal tartalmának megtekintésére.

b. Szolgáltató fenntart magának minden jogot a weboldal, annak bármely részlete és az azon
megjelenő tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének tekintetében. Tilos a weboldalon
megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása
és értékesítése a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.

c. A minik.hu oldalait bárki korlátozás nélkül böngészheti, véleményét, megjegyzését
közölheti. A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy az oldalon közzétett felhasználói tartalmakat
moderálja vagy törölje. A minik.hu oldalainak frissítése naponta történik.

3. Regisztráció/vásárlás

a. Felhasználó a weboldalon történő vásárlásával/regisztrációjával kijelenti, hogy jelen ÁSZF, és a
weboldalon közzétett Adatkezelési tájékoztató feltételeit megismerte és elfogadja, az
adatkezelésekhez hozzájárul.

b. Amennyiben a regisztráció Facebook felhasználói fiók segítségével lehetséges, a vásárláshoz további
adatok megadására is szükség lehet.

c. Felhasználó a vásárlás/regisztráció során köteles a saját, valós adatait megadni. A
vásárlás/regisztráció során megadott valótlan, vagy más személyhez köthető adatok esetén a
létrejövő elektronikus szerződés semmis. Szolgáltató kizárja felelősségét, amennyiben
Felhasználó más nevében, más személy adataival veszi igénybe szolgáltatásait.

d. A Szolgáltatót a Felhasználó által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra
visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség
nem terheli.

e. A Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha Felhasználó a jelszavát
elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely nem a Szolgáltatónak felróható okból
hozzáférhetővé válik.

f. A Webáruházban egyaránt vásárolhatnak magánszemélyek, cégek, egyéni vállalkozók (nem
viszontértékesítési céllal), oktatási intézmények, alapítványok, civil szervezetek. A regisztráció
során minden adószámmal rendelkező vásárló köteles feltüntetni az adószámát.

g. A regisztrált felhasználó a webshop regisztrációját bármikor írásban, az
Ügyfélszolgálatnak küldött email útján megszüntetheti.


4. Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre

a. A megjelenített termékek kizárólag online rendelhetők meg. A termékekre vonatkozóan
megjelenített árak forintban értendők, tartalmazzák a törvényben előírt áfát, azonban nem
tartalmazzák a házhozszállítás, csomagpontra történő szállítás díját. Külön csomagolási költség
nem kerül felszámításra.

b. A webshopban Szolgáltató részletesen feltünteti a termék nevét, leírását, a termékekről fotót
jelenít meg. A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, illusztrációként
szerepelhetnek. Nem vállalunk felelősséget a webshopban megjelenő kép és a termék tényleges
kinézete miatti különbözőség miatt.

c. Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, Szolgáltató teljeskörűen tájékoztatja Felhasználókat
az akcióról és annak pontos időtartamáról.

d. Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a Webáruház felületére,
különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy
becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő “0” Ft-os vagy “1” Ft-os ár,
akkor a Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron
történő szállítást, amelynek ismeretében az Ügyfél elállhat vásárlási szándékától.

Hibás ár esetén feltűnő értékaránytalanság áll fenn a termék valódi és feltüntetett ára
között, amit egy átlagfogyasztónak azonnal észlelnie szükséges. A Polgári Törvénykönyvről szóló

2013 évi V. törvény (Ptk.) alapján a szerződés a felek akaratának kölcsönös és egybehangzó
kifejezésével jön létre. Amennyiben a felek nem tudnak megállapodni a szerződéses feltételekben,
azaz nincs meg a felek akaratát kölcsönösen és egybehangzóan kifejező nyilatkozat, abban az
esetben nem beszélhetünk érvényesen létrejött szerződésről, amelyekből jogok és kötelezettségek
fakadnának. Ennek alapján a hibás/téves áron visszaigazolt megrendelés semmis szerződésnek
tekintendő.


5. Rendelés menete


a. Felhasználó a regisztrációját követően bejelentkezik a webshopba/vagy regisztráció nélkül is
megkezdheti a vásárlást.

b. Felhasználó a megvásárolni kívánt termék, termékek darabszámát beállítja.

c. Felhasználó kosárba helyezi a kiválasztott termékeket. Felhasználó bármikor megtekintheti a
kosár tartalmát a „kosár” ikonra kattintva.

Amennyiben Felhasználó további terméket szeretne kosárba helyezni, kiválasztja a terméket és a
darabszám beállításával, majd a “kosárba teszem” gombra kattintással szintén hozzáadja a kosárhoz.
Ha nem szeretne további terméket vásárolni, ellenőrzi a megvásárolni kívánt
termék darabszámát. A plusz és minusz ikonra kattintva változtatható és/vagy törölhető a mennyiség
a kosárban minden terméknél külön-külön. Mennyiség frissítéséhez a „Kosár frissítése” gombra
kattint Felhasználó. Amennyiben egy promóció feltételei szerint a Felhasználó jogosult kuponkód
igénybevételére, azt a kosár oldalon a “kuponkód” mezőbe beírva, a “Kupon beváltása” gombra
kattintással érvényesítheti. A Szolgáltató nem vállal felelősséget, amennyiben a Felhasználó saját mulasztása
miatt hagyja ki a promóciós ajánlatot, illetve kupon beváltására utólagosan nincs lehetőség. Egy vásárláshoz
csak egy kuponkódot lehetséges hozzáadni. Amennyiben a Felhasználó a kosár tartalmának módosításával már
nem felel meg a kuponkód felhasználási feltételeinek, a választott kuponkód automatikusan
eltávolításra kerül a kosárból. A kosár tartalmának véglegesítéséhez a Felhasználó a „tovább a pénztárhoz”
gombra kattint.

A pénztárban a Felhasználó megadja a szállításhoz és értesítéshez szükséges adatait (név,
email cím, telefonszám). Kiválasztja a fizetési és szállítási módot, majd a rögzített adatok és
az esetlegesen beváltott kupon véglegesítéséhez a Felhasználó a “Megrendelés véglegesítése” gombra kattint.

5.1 Szállítás/fizetési módok:

A termékek megrendelés esetén kerülnek legyártásra, ezért utánvételes vásárlásra nincs lehetőség.

Online bankkártyával: Felhasználónak lehetősége van a rendelés összértékét online,
bankkártyával fizetni a Szolgáltató által igénybe vett pénzügyi szolgáltató biztonságos
fizetési rendszerén keresztül. Online bankkártyás fizetés megrendeléskor a Barion
alkalmazás segítségével: a rendelés véglegesítése után a Vevő a Barion
felületére kerül, ahol biztonságos módon fizetheti ki rendelését bankkártyája
segítségével. Amennyiben a fizetés bármely oknál fogva meghiúsul, a rendelés törlésre
kerül.

A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el.
A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.

Előre utalással: A rendelés leadását követően banki átutalással is rendezhető a számla végösszege.

Kiszállítást kizárólag Magyarország területén belül vállalunk. Kiszállítás
Budapesten és vidéken hétfőtől-péntekig 8:00-17:00 óra között történik)
A kiszállítást az XXL Futárszolgálat végzi házhozszállítással.

BARION Payment Zrt. elérhetősége:
Székhely: H-1117, Budapest, Infopark sétány 1.
Helpdesk: +36 1 464 70 99

XXL Futárszolgálat elérhetősége:

Székhely: 1041 Budapest, Szigeti József utca 25. IX. emelet 53. ajtó
Elektronikus elérhetőség: [email protected]
Weboldal: http://www.xxlfutar.hu


5.2 Szállítási költség:

A házhozszállítási költség mindenkori díjai a Szállítás és Fizetés oldalon vannak feltüntetve: LINK
Amennyiben a felhasználó a rendelés leadása után módosítja a rendelés részleteit
(részleges törlés vagy szállítási mód változtatása), akkor a módosítás utáni állapot
alapján kerül meghatározásra a szállítási költség.
6.3. A rendelésről felhasználó vevő e-számlát kap arra az email címre, amellyel regisztrált, illetve
megadott.

Amennyiben a webshopban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál,
fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése illetve módosítása után azonnal
tájékoztatjuk a vevőt az új adatokról. Felhasználó ezt követően még egyszer megerősítheti a
megrendelést, vagy elállhat a szerződéstől.

A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítése és visszaigazoló levél alapján minden
költséget tartalmaz. Felhasználó köteles a csomagot kézbesítéskor a futár előtt megvizsgálni, és
termékeken, csomagoláson észlelt esetleges sérülés esetén köteles jegyzőkönyv felvételét kérni,
sérülés esetén a csomagot nem köteles átvenni. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt a
Szolgáltató nem fogad el! A csomagok kézbesítése munkanapokon történik 8:00-17:00 óra közötti
időszakban.

Az adatok megadását követően Felhasználó a ”megrendelés” gombra kattintva tudja elküldeni
megrendelését, előtte azonban még egyszer ellenőrizheti a megadott adatokat, illetve megjegyzést
is küldhet a megrendelésével kapcsolatban. E-mailben is jelezheti felénk egyéb, rendeléssel
kapcsolatos kívánságát. A megjegyzésben írt, rendelésre és szállításra vonatkozó kérések
teljesítését a Szolgáltató működési sajátosságaiból kifolyólag nem tudja garantálni, illetve a
megjegyzésben leírtakat a futárszolgálat részére nem áll módunkban továbbítani.

Felhasználó a megrendeléssel tudomásul veszi, hogy fizetési kötelezettsége keletkezik.

Adatbeviteli hibák javítása: Felhasználó a megrendelési folyamat lezárása előtt minden
esetben vissza tud lépni az előző fázisba, ahol javítani tudja a bevitt adatokat. Részletesen: A
rendelés során lehetőség van a kosár tartalmának megtekintésére, illetve módosítására,
amennyiben a kosár nem a megrendelni kívánt mennyiséget tartalmazza, úgy a mennyiség
oszlopban található adatbeviteli mezőbe Felhasználó be tudja írni a rendelni kívánt mennyiség
darabszámát, majd megnyomja a „kosár frissítése” gombot. Amennyiben törölni kívánja
Felhasználó a kosárban található termékeket, akkor mennyiségként a nullát írja be, majd a
“kosár frissítése” gombra kattint. A rendelés során a Felhasználónak folyamatosan lehetősége
van a bevitt adatok javítására/törlésére.

Felhasználó e-mail-ben a megrendelés elküldését követően visszaigazolást kap. Amennyiben
a visszaigazolás Felhasználó megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől
függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül Felhasználóhoz nem érkezik meg,
Felhasználó az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól mentesül. A megrendelés
és annak visszaigazolása akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz, illetve az Felhasználóhoz
megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. Szolgáltató kizárja a visszaigazolási
felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert Felhasználó rossz e-mail
címet adott meg regisztrációja során, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud
üzenetet fogadni.

Felhasználó tudomásul veszi, hogy az előző pontban taglalt visszaigazolás csupán automata
visszaigazolás, az szerződést nem keletkeztet. A szerződés akkor jön létre, amikor Szolgáltató az
előző pontban megnevezett automata visszaigazolást követően egy újabb e-mailben értesíti a
Felhasználót a megrendelés részleteiről és várható teljesítéséről.

6. Megrendelések feldolgozása és teljesítése

a. A megrendelések feldolgozása nyitvatartási időben történik, munkanapokon 8:00-16:00 óra
között. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a
megrendelés leadására, amennyiben az a munkaidő lejárta után történik, az azt követő napon kerül
feldolgozásra. Szolgáltató ügyfélszolgálata minden esetben elektronikus úton visszaigazolja, hogy
mikor tudja teljesíteni a megrendelését.

b. Általános teljesítési határidő 1-14 munkanap, tekintettel arra, hogy a termékek a megrendelésük
esetén kerülnek legyártásra a megrendelt darabszámban.

c. Az adásvételi szerződés alapján a Szolgáltató dolog tulajdonjogának átruházására, a
Felhasználó a vételár megfizetésére és a dolog átvételére köteles.

d. Ha az eladó vállalkozás és a vevő fogyasztó, és az eladó vállalja a dolog vevőhöz történő
eljuttatását, a kárveszély akkor száll át a vevőre, amikor a vevő vagy az általa kijelölt harmadik
személy birtokba veszi a dolgot. A kárveszély a fuvarozónak történő átadáskor átszáll a vevőre, ha
a fuvarozót a vevő bízta meg, feltéve, hogy a fuvarozót nem az eladó ajánlotta.

e. Ha az eladó vállalkozás és a vevő fogyasztó, a felek eltérő megállapodásának hiányában, az
eladó (jelen ÁSZF szerint: Szolgáltató) a szerződés megkötését követően késedelem nélkül, de
legkésőbb harminc napon belül köteles a vevő (Felhasználó) rendelkezésére bocsátani a dolgot.

f. A Szolgáltató késedelme esetén a Felhasználó jogosult póthatáridőt tűzni. Ha az eladó a
póthatáridőn belül nem teljesít, a vevő jogosult a szerződéstől elállni.

g. A Felhasználó póthatáridő tűzése nélkül jogosult a szerződéstől elállni, ha
1) a Szolgáltató a szerződés teljesítését megtagadta; vagy
2) a szerződést a felek megállapodása szerint vagy a szolgáltatás felismerhető
rendeltetésénél fogva a meghatározott teljesítési időben – és nem máskor – kellett volna
teljesíteni.

h. Ha Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben
meghatározott termék nem áll rendelkezésére és rajta kívül álló okok miatt nem legyártható (pl. gépek meghibásodása, alapanyag beszerzése nem lehetséges), köteles erről a Felhasználót haladéktalanul tájékoztatni, valamint Felhasználó által fizetett összeget haladéktalanul visszatéríteni.

7. Elállás joga

Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a
vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet
szabályozása értelmében Fogyasztó a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 napon
belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket. Jelen
tájékoztató hiányában jogosult Fogyasztó 1 év elteltéig gyakorolni az elállási jogát. Ha a Szolgáltató
a termék kézhezvételének vagy a szerződés megkötésének napjától számított 14 nap lejártát
követően, de 12 hónapon belül megadja a tájékoztatást, úgy az elállásra nyitva álló határidő e
tájékoztatás közlésétől számított 14 nap.

A Fogyasztó az elállási jogát gyakorolhatja az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozatával, vagy
a 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 2. mellékletében meghatározott nyilatkozat-minta útján, melynek
a rendelet szerint rögzített és elvárt tartalma:
„Elállási/Felmondási nyilatkozat (minta)
(csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)
Címzett:
Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat
az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés
tekintetében:
Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:
A fogyasztó(k) neve:
A fogyasztó(k) címe:
A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)
Kelt”

Az elállási jog gyakorlására nyitva álló idő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen
Fogyasztó, vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.

Fogyasztó a szerződés megkötésének napja, és a termék átvételének napja közötti időszakban
is gyakorolhatja elállási jogát.

A termék visszaküldésének költségét a fogyasztónak kell viselnie, a vállalkozás nem vállalta e
költség viselését.

Az elállási jog gyakorlása esetén a Fogyasztót a termék visszajuttatásának költségén kívül más
költség nem terheli.

Nem illeti meg az elállási jog Fogyasztót olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a
fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében,
amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.

A fogyasztó szintén nem gyakorolhatja az elállási jogát:
a. a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének
teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes
beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás
egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
b. olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac
vállalkozás által nem befolyásolható, az elállási jog gyakorlására nyitva álló határidő alatt
is lehetséges ingadozásától függ;
c. romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
d. olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai
okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
e. olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul
vegyül más termékkel;
f. olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem
befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi
szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a
megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;
g. olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett
kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése
céljából;
h. lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának
adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
i. hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;
j. nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
k. lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás,
személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó
szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési
határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
l. a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a
fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e
beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés
megkezdését követően elveszíti az elállási jogát.

Szolgáltató a termék visszaérkezését/vagy az elállási nyilatkozat megérkeztét követően a fenti
jogszabályok értelmében haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől
számított 14 napon belül visszatéríti a kifizetett összeget a Fogyasztó részére, beleértve a rendeléskor
keletkezett szállítási díjat is.

A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot
alkalmazunk, kivéve, ha Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a
hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen
többletköltség nem terheli.

Fogyasztó köteles az árukat indokolatlan késedelem nélkül, de a szerződéstől való elállására
vonatkozó értesítés Szolgáltató részére történő megküldésétől számított 14 napnál
semmiféleképpen sem később visszaküldeni vagy Szolgáltató címen leadni.

Fogyasztónak írásban történő elállás esetén elegendő az elállási nyilatkozatot megküldenie 14
napon belül.

Fogyasztó akkor tartja be a határidőt, ha a 14 napos időszak letelte előtt visszaküldi, vagy
átadja a termék(eke)t. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a fogyasztó a terméket
a határidő lejárta előtt elküldi.

A fogyasztó kizárólag a termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli, kivéve, ha a
vállalkozás vállalta e költség viselését.

A Szolgáltató nem köteles a Fogyasztó részére megtéríteni azon többletköltségeket, amely a
Szolgáltató által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából
adódik.

A visszatérítést Szolgáltató mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta az áru(ka)t, vagy
Fogyasztó bizonyítékot nem szolgáltatott arra vonatkozóan, hogy azokat visszaküldte: a kettő közül
a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

Amennyiben Fogyasztó élni szeretne elállási jogával, annak jelzését megteheti Szolgáltató
elérhetőségeinek valamelyikén írásban (akár a mellékelt adatlap segítségével), telefonon, vagy
akár személyesen is. Postai úton írásban történő jelzés alkalmával a postára adás időpontját
vesszük figyelembe, telefonon történő jelzés alkalmával pedig a telefonon történő jelzését. Postai
úton történő jelzés esetén ajánlott küldeményként, csomagként való jelzést fogad el Szolgáltató. A
megrendelt terméket postai úton, vagy futárszolgálat segítségével juttathatja vissza Fogyasztó
Szolgáltató részére.

A fogyasztó csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához
szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.

A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.)
Korm. rendelet itt érhető el.

Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelve itt érhető el.

Fogyasztó egyéb panaszával is megkeresheti Szolgáltatót a jelen Szabályzatban található
elérhetőségeken.

Az elállási jog csak a Polgári Törvénykönyv szerinti fogyasztónak minősülő Felhasználókat illeti
meg.

Az elállási jog nem illeti meg a vállalkozást, azaz az olyan személyt, aki a szakmája, önálló
foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár e.


8. Elállási jog gyakorlásának a menete

Amennyiben a Fogyasztó élni kíván az elállási joggal, úgy köteles az elállási szándékát a
Szolgáltató elérhetőségein jelezni.
Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, amennyiben a termék kézhezvételétől számított
14 nap lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát. Írásban történő elállás esetén elég csak az elállási
nyilatkozatot elküldeni 14 napon belül. Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás
dátumát, email vagy telefaxon keresztül történő értesítés esetén az e-mail illetve a fax küldésének
idejét veszi figyelembe.
A Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Szolgáltató címére késedelem nélkül,
de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő
betartottnak minősül, amennyiben a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket (tehát nem
kell megérkezni 14 napon belül). A megrendelő viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru
visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerülő költségeket.
A Szolgáltató azonban nem köteles a Fogyasztó részére megtéríteni azon többletköltségeket,
amely a Szolgáltató által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási mód
választásából adódik. A Fogyasztó a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének
napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.
Több termék adásvételekor, amennyiben az egyes termékek szállítása eltérő időpontban történik,
úgy az utoljára szolgáltatott termék, illetve több tételből vagy darabból álló termék esetén az
utoljára kézbesített tételnek vagy darab kézhezvételtől számított 14 napon belül élhet a vásárló az
elállási joggal.


9. Jótállás, szavatosság

a. Hibás teljesítés

A Szolgáltató hibásan teljesít, ha a termék és/vagy szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem
felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem
teljesít hibásan a Szolgáltató, ha a vásárló a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a
hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.
Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben semmis az a kikötés, amely ezen szabálynak a
kellékszavatosságra és a jótállásra vonatkozó rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára tér el.


b. Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet Felhasználó a kellékszavatossági jogával?
A Felhasználó a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági
igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg a Felhasználót a kellékszavatossági igénye alapján?
Felhasználó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet kijavítást
vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Felhasználó által választott igény teljesítése lehetetlen
vagy a Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna.
Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az
ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Felhasználó is
kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban
Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó kellékszavatossági igényét?
Felhasználó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba
felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor a szerződés teljesítésétől
számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

Kivel szemben érvényesítheti a Felhasználó a kellékszavatossági igényét?
Felhasználó a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba
közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Felhasználó igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást
a webshopot üzemeltető vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után
azonban már Felhasználó köteles bizonyítani, hogy az Felhasználó által felismert hiba már a
teljesítés időpontjában is megvolt.


c. Termékszavatosság

Milyen esetben élhet Felhasználó a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Felhasználó – választása szerint – kellékszavatossági vagy
termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Milyen jogok illetik meg Felhasználót termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését
kérheti.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi
követelményeknek, vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő
tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Felhasználó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított
két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben
gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Felhasználónak
kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha
bizonyítani tudja, hogy:
– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt
felismerhető vagy
– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
A Felhasználó ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre,
egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes
érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó
kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.


10. Jótállás

Milyen esetben élhet fogyasztó a jótállási jogával?
Hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló
alapján a Szolgáltató jótállásra köteles, ha a Felhasználó fogyasztónak minősül.

Felhasználót milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?
A jótállás időtartama egy év. A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő
átadása, vagy ha az üzembe helyezést a forgalmazó vagy annak megbízottja végzi, az üzembe
helyezés napjával kezdődik.

Jótállási igénye alapján a jogosult választása szerint
i. kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott jótállási jog teljesítése
lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek – másik jótállási igény teljesítésével
összehasonlítva – aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a
szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a
jótállási jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet; vagy
ii. az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kötelezett költségére
maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a
kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének nem tud
eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke
megszűnt.
Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
A kijavítást vagy kicserélést – a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére
figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve kell elvégezni.

Mikor mentesül a Szolgáltató a jótállási kötelezettsége alól?
A Szolgáltató jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a
hiba oka a teljesítés után keletkezett. Felhívjuk a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt
kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre,
egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont fogyasztót a jótállásból fakadó
jogok a termék-és kellékszavatosság fejezetekben leírt jogosultságoktól függetlenül megilletik.

Szolgáltató nem tartozik jótállással a jótállási időn túl (szakmailag elvárható élettartam) a
természetes elhasználódásból/avulásból származó károkért.

Szolgáltató nem tartozik továbbá szavatossággal, illetve jótállással az olyan károkért, amelyek
a kárveszély átszállása utáni hibás vagy gondatlan kezelésből, túlzott igénybevételből, illetve a
meghatározottól eltérő behatásokból, illetve egyéb, a termékek nem rendeltetésszerű
használatából keletkeztek.

Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől)
számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, Szolgáltató köteles a fogyasztási cikket
kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

A szavatossági igény esetén történő eljárás

Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben a felek megállapodása a rendelet
rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára nem térhet el. A fogyasztó kötelessége a szerződés
megkötésének bizonyítása (számlával, vagy akár csak nyugtával).
A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik (Ptk.
6:166. §). A Szolgáltató a fogyasztó nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről
jegyzőkönyvet köteles felvenni.
A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a fogyasztó rendelkezésére kell
bocsátani.
Ha a Szolgáltató a fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak
bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás
indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható
módon köteles értesíteni a fogyasztót.
A Szolgáltató a jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt
az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.
A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon
belül elvégezze.


11. Vegyes rendelkezések, panaszkezelés

Szolgáltató a kötelezettsége teljesítéséhez közreműködőt, vállalkozót, megbízottat jogosult
igénybe venni. Ezek magatartásáért úgy felel, mintha maga járt volna el.

Ha a jelen Szabályzat bármely része érvénytelenné, jogtalanná vagy érvényesíthetetlenné válik,
az a fennmaradó részek érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét nem érinti.

Amennyiben Szolgáltató valamely jogszabály vagy megállapodás alapján őt megillető jogát nem
gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak.
Bármilyen joglemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes.

A webáruház felületén létrejött kereskedelmi viszonyokra a Felhasználó és a Szolgáltató
viszonylatában a magyar jog az irányadó, akkor is, ha a Felhasználó külföldi illetőségű jogi vagy
természetes személy és/vagy külföldről látogatta meg a honlapot.


12. A panaszkezelés szabályai és menete

A Szolgáltató célja, hogy a vásárlók megelégedésére megrendelésüket megfelelő minőségben
teljesítse. Abban a nem várt esetben, amikor a Felhasználónak mégis valamilyen kifogása merül
fel a létrejött adásvételi szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a fent
rögzített ügyfélszolgálati elérhetőségeken, telefonon, e-mail címen, vagy levél útján is közölheti.

A Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a vásárló
a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a
Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz
fel, s annak egy másolati példányát átadja a vásárlónak.

A Szolgáltató az írásbeli panaszt 30 napon belül írásban megválaszolja. A panaszt elutasító
álláspontját a Szolgáltatónak meg kell indokolnia. A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz
másolati példányát öt évig megőrzi a Szolgáltató, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre
bemutatja.

A Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos esetleges panasz esetén az alábbi felügyeleti
szervekhez fordulhat a Felhasználó:

Atkár Polgármesteri Hivatal
3213 Atkár, Fő út 70.
Telefon: +36 37 351-021
Mobil: +36 30 606-3200

A Felhasználó, mint fogyasztó panasszal fordulhat a fogyasztóvédelmi hatósághoz:

Egri Járási Hivatal Fogyasztóvédelmi Osztály
Cím: 3300 Eger, Kossuth Lajos u. 9.
Telefon: 06 (36) 515-598

Azonban a fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016.
(XII. 2.) Korm. rendelet előírásainak megfelelően hatóságként a Szolgáltatónak minden esetben a
panasztevő lakhelye szerinti járási hivatal elérhetőségét is meg kell adnia. Település szerint az
alábbi kormányzati weboldalon találhatók az illetékes járási hivatalok elérhetőségei:
http://jarasinfo.gov.hu/

A Fogyasztónak panasza elutasítása esetén lehetősége van békéltető testülethez is fordulni,
melyek elérhetőségét itt találja: http://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek
Budapesti Békéltető Testület, 1016 Budapest, Krisztina krt. 99., +36 1 488 2131

A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli
rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából
egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a
fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása
érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a Szolgáltató kérésére tanácsot ad a fogyasztót
megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

a. Online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon átnyúló
fogyasztói jogvita esetén az eljárásra kizárólag a fővárosi kereskedelmi és iparkamara mellett
működő békéltető testület illetékes.

b. A Fogyasztó panasza esetén igénybe veheti az Uniós online vitarendezési platformot. A
platform igénybe vétele egy egyszerű regisztrációt igényel az Európai Bizottság rendszerében, ide
kattintva. Ezt követően pedig bejelentkezés után nyújthatja be panaszát a fogyasztó az online
honlapon keresztül, amelynek címe: http://ec.europa.eu/odr

c. Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. Ennek
keretében köteles a válasziratát megküldeni a békéltető testület számára és a meghallgatáson
egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani. Amennyiben a vállalkozás
székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti
megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének
megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.

d. Amennyiben a fogyasztó nem fordul békéltető testülethez, vagy az eljárás nem vezetett
eredményre, úgy a fogyasztónak a jogvita rendezése érdekében lehetősége van bírósághoz
fordulni. A pert keresetlevéllel kell megindítani, amelyben az alábbi információkat kell feltüntetni:
• az eljáró bíróságot;
• a feleknek, valamint a felek képviselőinek nevét, lakóhelyét és perbeli állását;
• az érvényesíteni kívánt jogot, az annak alapjául szolgáló tényeknek és azok
bizonyítékainak előadásával;
• azokat az adatokat, amelyekből a bíróság hatásköre és illetékessége megállapítható;
• a bíróság döntésére irányuló határozott kérelmet.
A keresetlevélhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát, amelynek tartalmára
bizonyítékként hivatkozik.

A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre a magyar jog általános szabályai az irányadóak,
különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”), az elektronikus
kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes
kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti
szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet vonatkozó szakaszai.

A jelen ÁSZF 2020. augusztus 27. napján lép hatályba és visszavonásig érvényes. A Szolgáltató
bármikor jogosult egyoldalúan módosítani az ÁSZF-et, azonban a módosításokat azok hatályba
lépése előtt 8 (nyolc) nappal a weboldalon közzéteszi.

Atkár, 2020. augusztus 27.